7 Οκτ 2019

2ος χρόνος παραστάσεων για το ΕΡΩΤΟΣ ΥΒΡΙΣ στο ΙΜΚ


Πόσα ακόμα θα δω, θα μάθω, θα αντικρύσω

Δεν χωρά στην ζωή σαν το μέτρο χαθεί,

η ευτυχία.

Η παράσταση...
«Έρωτος ύβρις», που απέσπασε το χειροκρότημα κοινού και κριτικών επιστρέφει για 2η χρονιά στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης από τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.




Αγαμέμνονας, Αντιγόνη, Κασσάνδρα, Μήδεια, Ορέστης. Πέντε πρόσωπα από την αρχαία ελληνική τραγωδία απολογούνται για τις πράξεις τους σε ένα συμπόσιο στον Άδη που τελείται εν είδη δικαστηρίου και επαναλαμβάνεται αέναα σαν τέλειος αξεδιάλυτος κύκλος. Ήρωες που έφτασαν στην ύβρη ορμώμενοι από το πάθος τους για τον πλούτο και την εξουσία, το μεταφυσικό στοιχείο, το αντίθετο φύλο, την απονομή δικαιοσύνης ή την υπεράσπιση της τιμής άλλοτε καταπατώντας και άλλοτε χάνοντας την πίστη τους.


Σκηνοθετικό σημείωμα:

«Όταν ξεκινήσαμε να ετοιμάζουμε τα κείμενα για την παράσταση, μέσα από συζητήσεις και ανταλλαγή ιδεών, προέκυψαν οι μονόλογοι του έργου. Πήραμε λοιπόν αυτή την πρώτη ύλη και βάση αυτής στήσαμε όλο το έργο. Πήραμε τους μονολόγους των πέντε προσώπων, από διαφορετικά έργα του Αισχύλου, του Ευριπίδη κ.ά., για να δείξουμε και τη διαφορετική εκδοχή της ύβρεως. Με κάποια πρωτότυπα κείμενα που έγραψε η Άννα Μωραΐτου, η οποία συν τοις άλλοις μετέφρασε τους μονολόγους και τα χορικά, έφτιαξα ένα κολλάζ. Προσπάθησα να είναι κάτι διαδραστικό. Δηλαδή, να έχει και ρεαλιστικά στοιχεία – οι ήρωες κάθονται σε ένα τραπέζι, όπου τρώνε, πίνουν και μιλούν- αλλά υπάρχει και το επίπεδο της μυθοπλασίας, γιατί είναι μυθικά πρόσωπα κλπ.. Αυτό σημαίνει ότι οι μονόλογοι σε κάποιες περιπτώσεις έχουν σπάσει. Από μονόλογοι έχουν γίνει διάλογοι. Κάποιος παρεμβαίνει, οι ήρωες απευθύνονται κάπου. Οπότε, έγινε μία τέτοια ρύθμιση των κειμένων, ώστε να προκύπτει ένα έργο, που να έχει αρχή, μέση και τέλος».

Νίκος Τουλιάτος


Η ταυτότητα της παράστασης:

ΕΡΩΤΟΣ ΥΒΡΙΣ

Μια παράσταση του Νίκου Τουλιάτου

για ένα ρυθμοποιητικό θέατρο με την ομάδα Ηχοποιοί



Επιλογή - Σύνθεση - Προσαρμογή Κειμένων - Σκηνοθεσία: Νίκος Τουλιάτος Μετάφραση - Απόδοση Κειμένων - Πρωτότυπα Κείμενα: Άννα Μωραΐτου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Καπελώνη

Κίνηση: Φάνης Καφούσιας

Video & fωτογραφίες παράστασης: Ράνια Παπαδοπούλου

Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Παππάς

Κρουστά επί σκηνής: Νίκος Τουλιάτος

Φροντιστήριο: Μάριος Τσουμάρης

Επικοινωνία/ Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Οργάνωση παραγωγής: Ειρήνη Καπελώνη

Παραγωγή: Καλλιτεχνική Κοινότητα Πράξις


Ερμηνεύουν οι:

Νίκος Τουλιάτος (Αγαμέμνονας), Σωτηρία Χρυσικοπούλου (Κασσάνδρα), Άννα Μωραΐτου (Μήδεια), Ντίνος Βάρελης (Ορέστης), Ιωάννα Δαρμή (Αντιγόνη), Αναστασία Μαλανδρενιώτη (Κορυφαίος Εισαγγελέας), Αλίκη Τσουκαλά (Κρίση), Γιοβάννα Χαλκιοπούλου (Ερινύα)

Μαρία Πλυτά, Ρένα Κουμπαρούλη, Θάνος Χατζόπουλος, Μυρσίνη Μορέλλι (ένορκοι)

Ειρήνη Καπελώνη, Μάριος Τσουμάρης (Συνοδοί στον Άδη)


**Ευχαριστούμε πολύ τον Χάρη Μητσιόπουλο για την ευγενική χορηγία των κοστουμιών της παράστασης.


Ημέρες και ώρες παραστάσεων:


Κάθε Δευτέρα στις 21:00

Πρεμιέρα: Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

Διάρκεια: 70 λεπτά


Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 10 ευρώ

Μειωμένο: 8 ευρώ


Έγραψαν για την παράσταση:

«Μια έντεχνη συρραφή αποσπασμάτων αρχαιοελληνικών κειμένων, στα οποία δινόταν χριστιανικός, αποκαλυπτικός χαρακτήρας... Η παράσταση που σκηνοθέτησε ως ενορχηστρωτής ο Νίκος είναι εξίσου σπουδαία με το έργο, θα την έλεγα μονολεκτικά “κρουστή”. Ένας εσωτερικά δονούμενος, περιδινούμενος αυτάρκης νεανικός θίασος, σφύζοντας από υγεία και ζωή, στην εκλεκτή, πρωτότυπη χορογραφία του Φάνη Καφούσια, αποδίδει εν πνεύματι και διανοία, μετατρέπει σε απτούς σωματικούς ρυθμούς, τους άπιαστους αλλιώς ιδεότυπους της ασώματης και ατέρμονης μουσικής του Νίκου...Το επεισόδιο π.χ. της Κασσάνδρας, σύμμικτα παρμένο από Αισχύλο και από Ευριπίδη, δόθηκε ως ένα ενσώματο, ένυλο, άμεσα σπαρακτικό, σκηνικό κείμενο σώμα-δρώμενο, τέτοιο που ομολογώ ότι δεν έχω ξαναδεί…», Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Αυγή

«Για το συνολικό αποτέλεσμα, αρμόζουν θερμά συγχαρητήρια σε μια ομάδα η οποία δημιούργησε κάτι εντελώς νέο, το οποίο όμως ξαναζωντανεύει ήρωες τραγικούς με έναν εξίσου τραγικό, μα ταυτόχρονα μοντέρνο τρόπο. Οι ερμηνείες ήταν άξιες θαυμασμού, η κίνηση και η μουσική που γεννούσαν ήταν αποτέλεσμα άρτιου επαγγελματισμού και ταλέντου. Μπράβο ξανά!», Αγγελική Μπάτσου, kallitexnes.gr

Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο