Ο Άγγελος Μαυρόπουλος ήταν ο αμείλικτος δικαστής, ο καλοσυνάτος γιατρός, ο μαχητικός δικηγόρος, ο πανεπιστημιακός, του ...
ελληνικού κινηματογράφου. Αν και αρχικά έκανε καριέρα ως ηθοποιός του μουσικού θεάτρου. Το πέρασμα στη μεγάλη οθόνη το έκανε παρά σε προχωρημένη ηλικία.
ελληνικού κινηματογράφου. Αν και αρχικά έκανε καριέρα ως ηθοποιός του μουσικού θεάτρου. Το πέρασμα στη μεγάλη οθόνη το έκανε παρά σε προχωρημένη ηλικία.
Ακόμα κι έτσι όμως άφησε το στίγμα του στο πανί. Ξεχώρισε είτε έπαιζε κωμωδία είτε δράμα. Στο μουσικό θέατρο έπαιζε από 17 χρονών παιδί. Άφησε το στίγμα του στην οπερέτα όπως λίγοι συνάδελφοί του. Ερμηνείες που χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου.
Στο ενεργητικό του ο Άγγελος Μαυρόπουλος έχει περισσότερες από 70 ταινίες οι οποίες έγιναν όλες μέσα στη δεκαετία του 1960 . Προικισμένος με ιδιαίτερα λυρικό κύτταρο αλλά και ερμηνευτική δεινότητα, ο Άγγελος Μαυρόπουλος ήταν άλλος ένας μεγάλος δευτερορολίστας που έκανε τον όρο να αφορά αποκλειστικά στον χρόνο συμμετοχής του.
Με την αρχοντιά που εξέπεμπε και τις δυνατές ερμηνείες του, δεν υπήρχε απλώς στην κινηματογραφική σκηνή. Αντιθέτως την καθόριζε δραματουργικά, αποδεικνύοντας τι σημαίνει ηθοποιός στην πράξη.
Ηθοποιός ήταν η πρώτη και η δεύτερη σύζυγός του, ηθοποιοί ήταν οι παρέες του, ηθοποιός θα γινόταν τελικά και η κόρη του, η Γκέλυ Μαυροπούλου.
Ο Άγγελος Μαυρόπουλος γεννήθηκε το 1901. Υπάρχουν πηγές που τοποθετούν τη γέννησή του στη Μικρά Ασία. Και τον ερχομό της ξεριζωμένης οικογένειας στην Ελλάδα μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών. Σε κάθε περίπτωση, ο νεαρός εκδηλώνει το ταλέντο του στην υποκριτική και τη μουσική από τρυφερή ηλικία. Στα 17 του θα πρωτοανέβει δειλά-δειλά στη σκηνή του μουσικού θεάτρου.
Εξίσου νεαρός θα γνωρίσει και τον έρωτα στο πρόσωπο μιας συναδέλφου. Η νεαρά δεν είναι άλλη από τη μεγάλη ηθοποιό μας Μαρίκα Κρεβατά. Το ζευγάρι θα παντρευτεί στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Θα υποδεχτεί τον Οκτώβριο του 1932 την κόρη τους, Γκέλυ Μαυροπούλου. Τρεις μήνες μετά τη γέννηση του μωρού θα χωρίσουν.
Κανείς δεν έμαθε βέβαια τους λόγους του χωρισμού, καθώς ήταν αμφότεροι αξιοπρεπείς και περιφρουρούσαν την ιδιωτική τους ζωή. Οι επαγγελματικές τους ανάγκες τους είχαν φέρει μέχρι τότε στη Θεσσαλονίκη. Εκεί όπου και θα γεννιόταν η Γκέλυ, η οποία θα ακολουθούσε απαρέγκλιτα τα βήματα των γονέων της. Κι έτσι μετά τη Γαλλική Ακαδημία θα περνούσε από τη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης, με καθηγητές τους φίλους των γονιών της.
Η Κρεβατά θα ζούσε το υπόλοιπο της ζωής της με τον ηθοποιό Γιώργο Γαβριηλίδη. Κρατώντας τον δεσμό τους κρυφό για σειρά ετών. Όσο για τον Άγγελο Μαυρόπουλο, θα παντρευόταν αργότερα ένα από τα δύο «Βερωνάκια». Τα παιδιά-θαύματα του βαριετέ Σοφία και Καίτη Βερώνη δηλαδή. Ο Άγγελος Μαυρόπουλος ερωτεύτηκε την κατά δυο χρόνια νεότερη Καίτη. Η οποία θα έκανε τη δική της μεγάλη καριέρα στην οπερέτα, συχνά πλάι στον σύζυγό της…
Η μουσική- καριέρα
Δεν είναι εύκολο να αποτιμήσει κανείς σήμερα την απήχηση του μουσικού θεάτρου και των βαριετέ θεαμάτων εκεί στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Κι όμως, ήταν αυτά τα θεάματα που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού της εποχής. Ο Άγγελος Μαυρόπουλος θα γινόταν μεγάλος στον χώρο ήδη από νεαρή ηλικία.
Το ντεμπούτο του το έκανε όπως είπαμε στα 17 του, στην οπερέτα «Πριγκίπισσα δολαρίων». Εγκαινιάζοντας μια χρυσή για τον ίδιο καριέρα στο σανίδι του μουσικού θεάτρου. Όταν μεταπήδησε μάλιστα στο υποκριτικό σανίδι και το πανί. Ήταν ευρύτερα γνωστός και σεβαστός στον χώρο.
Η δεύτερη καριέρα, η κινηματογραφική
Ο Άγγελος Μαυρόπουλος πρωτοεμφανίζεται στον ελληνικό κινηματογράφο το 1959. Στα 58 του χρόνια, στην ταινία «Ένας Βλάκας και Μισός» του Δαλιανίδη. Με την πρώτη του ερμηνεία ως δικαστής. Η ετυμηγορία του μάλιστα για τον γλυκύτατο βλάκα του ελληνικού σινεμά, Χρήστο Ευθυμίου. «Το δικαστήριο απαλλάσσει τον κατηγορούμενο λόγω βλακείας». Έζησε τη δική της ζωή ως σκηνή ανθολογίας του ελληνικού κινηματογράφου!
Αυτό ήταν, οι παραγωγοί και οι σκηνοθέτες είχαν βρει τον τύπο του σοβαρού, αρχοντικού και αμείλικτου που τόσο έψαχναν στο πρόσωπό του. Τα συμβόλαια πέφτουν πια βροχή. Ενδεικτικά, μέσα στο 1959 θα κάνει άλλες τέσσερις ταινίες. Από το «Λαός και Κολωνάκι» και «Έγκλημα στο Κολωνάκι» μέχρι τη «Λίμνη των στεναγμών» και το «Αλή πασάς και κυρά-Φροσύνη»!
Έτσι συνεχίστηκαν τα χρόνια μέχρι το 1961, όταν θα εγκαινιάσει την αποκλειστική του συνεργασία με τη Φίνος Φιλμ. Αυτή θα κρατήσει ως το 1972 και το φιλμ «Η Αλίκη δικτάτωρ», όταν 70άρης πια αποφασίζει να ξεκουραστεί. Στον Φίνο πήγε μάλιστα με περγαμηνές στο ενεργητικό του. Μέχρι τότε είχε ερμηνείες σε φιλμ-σταθμούς, όπως τα «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960). «Χίλιες παρά μία νύχτες» (1960). «Χριστίνα» (1960), «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός» (1961) κ.ά.
Αποδεικνύοντας πως ένιωθε ιδιαιτέρως άνετα υποκριτικά τόσο στην κωμωδία όσο και το βαρύ δράμα, ο Άγγελος Μαυρόπουλος θα παίξει σε περισσότερες από 70 ταινίες στα 13 του κινηματογραφικά χρόνια. Αφήνοντας το στίγμα του στη χρυσή εμπορικά εποχή της εθνικής μας κινηματογραφίας.
Η πρώτη ταινία με τον Φίνο
Η παρθενική ταινία που έκανε άλλωστε με τον Φίνο ήταν το σπαρταριστό «Ζητείται Ψεύτης» (1961). Ώριμος υποκριτικά και «ψημένος» ηθοποιός, καθιερώθηκε τόσο στη συνείδηση των δημιουργών όσο και στις καρδιές του κοινού ήδη από τις πρώτες του εμφανίσεις.
Ξεχώριζε ως δευτεραγωνιστής και χάριζε μοναδικές ερμηνείες, κάτι που φανερώνεται εξάλλου από τον καταιγισμό των ρόλων του στις ταινίες του Φίνου. Ποιος να τον ξεχάσει στον «Κατήφορο» του 1961 (πρόεδρος δικαστηρίου). Το «Δόλωμα» του 1964 (διοικητής Χωροφυλακής), τη «Χαρτοπαίχτρα» του 1964 (στρατηγός). Ή τα «Κορίτσια Για Φίλημα» του 1965 (πρόεδρος δικαστηρίου);
Μέχρι και στα σώματα ασφαλείας υπηρέτησε για τις ανάγκες του ελληνικού κινηματογράφου. Ο Μαυρόπουλος ήταν, για παράδειγμα, αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού στη «Λεωφόρο της προδοσίας» (1969). Ναύαρχος στο «Η Μεσόγειος φλέγεται» (1970), ακόμα και διευθυντής φυλακών στο «Κρίμα το μπόι σου» (1970) έγινε!
Μπορεί βέβαια στο πανί να έκρινε τις τύχες του κοσμάκη ως αδέκαστος πρόεδρος, στην πραγματική ζωή έδινε ωστόσο τις μάχες του από την άλλη πλευρά του δικαστικού φάσματος. Μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών για σειρά ετών, ο Μαυρόπουλος μπαινοβγήκε αρκετές φορές στις δικαστικές αίθουσες του πραγματικού κόσμου.
Όπως σε κείνη την περιβόητη δίκη του ΣΕΗ το 1966, όταν οι ηθοποιοί σύρθηκαν στο δικαστήριο επειδή είχαν κηρύξει απεργία διεκδικώντας την καθιέρωση των 9 παραστάσεων τη βδομάδα (αντί των 13 που δίνονταν μέχρι τότε). Η αγόρευση του κινηματογραφικού δικαστή και δικηγόρου είχε αφήσει πάντως εποχή.
Ο Άγγελος Μαυρόπουλος έφυγε από τη ζωή στις 5 Μαρτίου 1979.