ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ...
Η δικάσιμος της προσφυγής του ΠΕΣΥΘ στο ΣτΕ για την Ισοτιμία των διπλωμάτων των Καλλιτεχνικών Σχολών μέχρι ...
το 2003, αναβλήθηκε για τις 3 Δεκέμβρη. Όμως η σιωπή, η ολιγωρία και το περίπου κραυγάζουν...
το 2003, αναβλήθηκε για τις 3 Δεκέμβρη. Όμως η σιωπή, η ολιγωρία και το περίπου κραυγάζουν...
Η διοίκηση του ΣΕΗ δεν καταδίκασε σθεναρά την παράνοια του συλλόγου των θεατρολόγων, παρά την χαρακτήρισε με μια λέξη ως "απαράδεκτη" και ταυτόχρονα κάλεσε, Καλλιτέχνες και Θεατρολόγους, να ομονοήσουν και να αντιπαλέψουν "την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική" με "αγωνιστική" ρητορική; Γιατί δεν πήρε συγκεκριμένη θέση, όπως παλαιότερα που με την σφραγίδα του ΣΕΗ κάλυπτε την επιτροπή των ηθοποιών Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης, ενάντια στις ωφελιμιστικές πράξεις του ΠΕΣΥΘ (πριν δημιουργηθεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης); Γιατί η διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων ΗΘΟΠΟΙΩΝ δεν καταδίκασε ουσιαστικά την πράξη των θεατρολόγων για την παρέμβασή τους σε θέματα των Καλλιτεχνικών Σχολών;
Επειδή δήλωσε ΠΑΡΩΝ το ΚΚΕ, όταν έγινε η ψηφοφορία στην βουλή για το άρθρο που αφορούσε την Ισοτίμηση με τα ΤΕΙ των διπλωμάτων των αποφοίτων των Καλλιτεχνικών σχολών, μέχρι το 2003;
Μήπως, ακόμα, δεν ήθελε να δυσαρεστήσει το προεδρείο του ΠΕΣΥΘ; Μήπως έχουν κομματική συγγένεια;
Προτίμησε να συνηγορήσει ως εξωδικαστικός συμβιβαστής σε μια υποτιθέμενη διένεξη μεταξύ των καλλιτεχνών και του συλλόγου των θεατρολόγων. Μα δεν υπάρχει διένεξη... Η ουσία είναι μία: Ότι με αυταρχισμό, αυταρέσκεια και επεκτατική εργασιακή και πολιτιστική πολιτική, οι θεατρολόγοι, βομβαρδίζουν τους καλλιτέχνες με κάθε τρόπο, θέτοντας εαυτούς ρυθμιστές στον πολιτιστικό και εκπαιδευτικό χώρο, διεκδικώντας συμφέροντα σε βάρος των Καλλιτεχνών.
Πότε αντέδρασε η διοίκηση του ΣΕΗ για τα συμφέροντα των ηθοποιών; Όλες οι κινήσεις της είναι για το φαίνεσθαι. Για να συντάσσει ηθοποιούς, σωματεία, συλλόγους, ομοσπονδίες και όχι μόνο, στο ΠΑΜΕ. Κι αν δεν το καταφέρει, αποστασιοποιείται από το σύνολο των εργαζομένων. Τα άλλα είναι εκ του περισσού...
Το Καταστατικό έχει γίνει διάτρητο...
Οποιοσδήποτε μπορεί πλέον να γραφτεί στο ΣΕΗ, αρκεί να επιδείξει προγράμματα όπου έλαβε μέρος σε κάποιες παραστάσεις. Ας είναι και ερασιτέχνες. (Δείτε στο site του ΣΕΗ για εγγραφές μελών). Προσηλυτίζουν κόσμο να ψηφίσει στις επερχόμενες εκλογές...!
Και οι επαγγελματίες ηθοποιοί;
Αναρωτήθηκε ποτέ, η διοίκηση, γιατί αποχωρούν ή αδιαφορούν για το σωματείο; Γιατί, ενώ πριν μερικά χρόνια υπήρχε ζωή, καθημερινή επαφή και τόπος συνάντησης των συναδέλφων στο ΣΕΗ, τώρα κατάντησε μαυσωλείο;
Αντέδρασε ποτέ για τις προσλήψεις στα κρατικά θέατρα που, εκτός από ηθοποιούς μέλη του ΣΕΗ, και ηθοποιούς που έχουν τουλάχιστον 200 ένσημα στον χώρο του θεάτρου, (200 ένσημα που με το ισχύον καταστατικό του ΣΕΗ γίνεσαι μέλος του. Τώρα με απόφαση του ΔΣ εγγράφεσαι με 75 και αδούλευτα), καλούνται και απόφοιτοι θεατρικών σπουδών με κατεύθυνση υποκριτικής, για οντισιόν στις θεατρικές παραγωγές, που τους κατοχυρώνει μάλιστα το ΣΕΗ, με την ΣΣΕ με το Κρατικό Θέατρο; Πιστεύει ότι γίνονται ηθοποιοί με μερικά μαθήματα, φοιτητές που εισήχθησαν στα τμήματα θεατρολογίας με Πανελλήνιες Εξετάσεις; Όπως φαίνεται, εκ των πραγμάτων, εκτοπίζονται σιγά-σιγά οι επαγγελματίες Ηθοποιοί...
Αντέδρασε, όταν πέρασε με νόμο, για την ανάληψη της Διεύθυνσης των Δραματικών Σχολών, που αναφέρεται ότι μπορεί να είναι: "Θεατρολόγος, Ή ηθοποιός με 10/ετή πείρα στο θέατρο και διοικητικές ικανότητες"; Δηλαδή οι θεατρολόγοι έχουν πείρα και διοικητικές ικανότητες; Σπουδάζουν και Διοίκηση Επιχειρήσεων;;;
Αντέδρασε που στα ΙΕΚ, διδάσκουν Αγωγή Λόγου οι δημοσιογράφοι, ενώ είναι κατ' εξοχήν μάθημα διδασκόντων ηθοποιών; (Ακούμε καθημερινά την εκφορά λόγου των δημοσιογράφων...!). Εκτός κι αν δεν ενδιαφέρει η προφορά της Ελληνικής Γλώσσας, όπως το ΥΠΑΙΘ, που έχασε το στίγμα της ελληνικότητας κι έγινε βάρβαρη η εκφορά του λόγου...
Έκανε παρεμβάσεις για το κομμάτιασμα της εκπαίδευσης ηθοποιών σε χώρους άσχετους (Τμήματα Θεατρικών Σπουδών, ΙΕΚ, Εργαστήρια); Οι Δραματικές Σχολές ενοχλούν; Που άλλωστε οι περισσότεροι σ' αυτές φοίτησαν;
Ζήτησαν να διαβαθμιστούν οι σπουδές των Δραματικών Σχολών, που τα διπλώματα και τα πτυχία τους είναι άχρηστα, αφού πουθενά δεν λαμβάνονται υπ' όψιν ως εκπαίδευση και ως επάγγελμα;
Ζήτησαν ποτέ να επανέλθουν οι καλλιτεχνικές σχολές στην εποπτεία του ΥΠΑΙΘ όπως πριν το 1981, που με τον νόμο 1158/81, πέρασαν στην εποπτεία του ΥΠΠΟ, καταργώντας και την άδεια ασκήσεως ηθοποιών;
Ζήτησαν ποτέ να επανέλθει η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, που σήμερα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων οι ηθοποιοί κατατάσσονται στο επίπεδο 5, ως ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, μαζί με τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ, χωρίς διαβάθμιση και χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση;
Αντέδρασαν που, κάποιες Δραματικές Σχολές, δέχονται υποψήφιους που απέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις του υπουργείου και τους εντάσσουν στις σχολές να σπουδάσουν συγχρόνως με εκείνους που πέρασαν, παραπλανώντας τους με μια βεβαίωση φοίτησης, με σκοπό το κέρδος;
Την διάλυση σε όλο το φάσμα της εκπαίδευση την είδαν;
Είναι γνωστό και δηλωμένο, ότι το ΚΚΕ-ΠΑΜΕ ζητά να καταργηθούν οι ιδιωτικές καλλιτεχνικές σχολές και να δημιουργηθεί Ανώτατη Καλλιτεχνική Παιδεία. Από το '61, το ΣΕΗ, (ΟΛΕΣ οι παρατάξεις), με πολλές παρεμβάσεις, ακόμα και με σχέδιο νόμου, ζητά την δημιουργία Ανώτατης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης. Ωστόσο δεν είναι ουτοπία να κλείσουν οι ιδιωτικές καλλιτεχνικές σχολές, δεδομένου ότι πουθενά στον κόσμο, όπου υφίσταται η ιδιωτική πρωτοβουλία, δεν καταργήθηκαν; Στα πρώην σοσιαλιστικά-κομμουνιστικά καθεστώτα που συνέβαινε, τα πάντα ήσαν κρατικά, κι εδώ, σε μια αστική-καπιταλιστική κοινωνία, δεν διαφαίνεται τέτοιο καθεστώς.
Όλα αυτά, και άλλα πολλά, άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου, και πήραν οι άνεμοι όλους τους αγώνες και τις κατακτήσεις του ΣΕΗ από 1917, με αποτέλεσμα να αφαιρούνται εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα των ηθοποιών, υποβαθμίζοντας το επάγγελμα και δίνουν λευκή επιταγή στην επεκτατική υπέρβαση και αδηφαγία των θεατρολόγων, που βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο μπάχαλο.
Αλλά, αν το ΠΑΜΕ θεωρεί τα τμήματα θεατρολογίας καλλιτεχνικές σχολές, και τους αποφοίτους αυτών καλλιτέχνες, όλοι οι υπόλοιποι (Ηθοποιοί, Χορευτές, Κινηματογραφιστές) δεν έχουμε λόγο ύπαρξης στο Θέατρο, στον Χορό, στον Κινηματογράφο και στην Εκπαίδευση. Ας κάνει μέλη του ΣΕΗ, το ΠΑΜΕ, μόνο θεατρολόγους να ελέγχουν ομού, ως άρχοντες των δαχτυλιδιών, όλο το φάσμα των Τεχνών.
Η αταξία στην Τέχνη πρέπει κάποτε να τελειώσει και ο κατεργάρης να καθίσει στον πάγκο του...