παρασκηνια

Δελτία τύπου, ανακοινώσεις, ενημέρωση για την δουλειά σου;
Στείλε μας εδώ: info@paraskinia.com

Μας Αρέσουν και Προτείνουμε

23 Μαΐ 2020

Βγήκαν τα μαχαίρια μεταξύ θεατρολόγων και ηθοποιών, για ισοτιμίες και αναγνώριση πτυχίων - Διαβάστε την ανοιχτή επιστολή του ηθοποιού Νικόλαου Τουρνάκη


Λάβρος ο ηθοποιός Νικόλαος Τουρνάκης, στέλνει ανοιχτή επιστολή στους θεατρολόγους με αφορμή την προσφυγή των στο  ΣΤΕ εναντίον της Ισοτιμίας  των Διπλωμάτων των Ηθοποιών.

Και αναρωτιέται γιατί τόσο μένος εναντίον των ηθοποιών; Επίσης τους υπενθυμίζει ότι η θεατρολογία απλά δεν θα είχε λόγο ύπαρξης δίχως...
την υποκριτική τέχνη και ότι όλο αυτό που συμβαίνει τώρα κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ανήθικο. Τέλος τους καλεί να διαβάσουν Σωκράτη και να αποσύρουν την προσφυγή τους η οποία στρέφεται εναντίων των ηθοποιών.





Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την επιστολή του.


«Η Πολυμαθεια δεν ειναι Γνωση, αλλιως θα ηταν σοφος κι ο Πυθαγορας» Ηρακλειτος. 

Καταρχην αγαπητοι Θεατρολογοι, ξεκινατε λαθος. Ο τιτλος σας δεν θα επρεπε να ειναι Ηθοποιοι vs Θεατρολογοι αλλα ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ vs Ηθοποιοι, αφου εσεις κανατε αυτην την Καταπτυστη Προσφυγη στο ΣΤΕ......ας βαλουμε λοιπον τα πραγματα στην θεση τους. 

Η κακεντρεχεια των Θεατρολογων (αυτων που κανατε την προσφυγη, οχι αυτων που διαφωνησαν και ειναι πολλοι) εναντιον των Ηθοποιων φαινεται στις λεπτομερειες. 

Πρωτα απ’ ολα οι Ηθοποιοι διεκδικησαν το Νομιμο Δικαιωμα τους να εχουν Διαβαθμημενο Διπλωμα και οχι Αδιαβαθμητο που αποτελουσε μια Διαχρονικη αδικια. Και αυτο δεν αφορα μονο τις Ιδιωτικες Σχολες που υπερτονιζετε οτι ειναι σχεδον αχρηστες (sic) , αλλα και τις Κρατικες Σχολες (Εθνικο , Κρατικο Θεατρο Β. Ελλαδος) . η ενεργεια σας παιρνει μπαλα και τις Κρατικες Σχολες μαζι με τις Ιδιωτικες (που πολλες απο αυτες δεν ειναι καθολου αχρηστες). 
Αλλα γιατι να σας πειραζει; Ενα ειναι η Ιδεοληψιες που εχετε οσον αφορα ο,τιδηποτε Ιδιωτικο, που ενω υπαρχουν, απλα τις αγνοειτε. 

Γιατι δεν θελετε να ελεγξουμε ποιες Ιδιωτικες εχουν ολοκληρωμενο Κυκλο Σπουδων και ποιες οχι; ....... Εσεις την δουλιτσα σας να κανετε και ολα καλα........και εαν σας περασει θα παρετε και τους χορευτες μαζι σας...αλλα τι πειραζει; Εσεις την δουλιτσα σας να κανετε........οι Ηθοποιοι λοιπον, που εχουν Τριετη εκπαιδευση στις Σχολες, διεκδικησαν ΑΝΩΤΕΡΟΠΟΙΗΣΗ (επιπεδο ΤΕΙ γραφει ο ΕΟΠΠΕΠ) των σπουδων μας, και οχι ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗ!!! 

Δεν διεκδικησαμε ποτε να εξισωθουν τα Διπλωματα μας με 4ετεις ή 5ετεις σπουδες........τωρα, το οτι το Κρατος καποια στιγμη ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΕ τις Ανωτερες Βαθμιδες, σε αυτο δεν ευθυνομαστε οι Ηθοποιοι, αλλα το ιδιο το Κρατος. Εαν ησασταν ΗΘΙΚΟΙ , δεν θα τα βαζατε λοιπον με τους Ηθοποιους, χαριν της Τεχνης των οποιων ΥΠΑΡΧΕΤΕ, αλλα με το ΚΡΑΤΟΣ που εκανε αυτην την παρανοηση. Εσεις ομως αντι να τα βαλετε με το Κρατος που εξισωσε τα ΤΕΙ με ΑΕΙ, βρηκατε την ευκολη λυση, ΝΑ ΠΥΡΟΒΟΛΗΣΕΤΕ τους Ηθοποιους......Οριστε η μεγιστη ανηθικοτητα, σε ανθρωπους που διεκδικουν να ειναι Δασκαλοι και Καθηγητες! Θα μπορουσατε, σε αυτο το επιχειρημα, να διεκδικησετε να μη μπορει να προσληφθει στο Δημοσιο Σχολειο ενας Ηθοποιος, χωρις Παιδαγωγικη Επαρκεια, αλλα οχι ! Δεν σας φτανει. 

Θελετε ο Ηθοποιος να εχει Αδιαβαθμητο Διπλωμα για ενα και μονο συντεχνιακο λογο. Για να εχετε μονο εσεις προσβαση στο Δημοσιο, και οταν λεω Δημοσιο δεν εννοω μονο το Σχολειο......ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ! Θελετε, οχι τωρα, απο παλια, να εξοβελισετε τον Ηθοποιο απο το Δημοσιο, λες και ο Ηθοποιος ειναι απλα ενα αμορφωτο κνωδαλο. Διοτι ναι, το πιστευετε αυτο και αυτο καταδεικνυει την ανοητότητα και υπεροψία που εχετε μεσα στα κεφαλια σας ορισμενοι (μονο ορισμενοι ευτυχως). Θα σας προτεινα να χαμηλωστε λιγο, διοτι οποιος πεταει τοσο ψηλα αδυνατει να Διδαξει..............

Για τα «υποκειμενικα κριτηρια» που αναφερετε και που υπαρχουν οντως σε ενα βαθμο, θα μπορουσα κι εγω να αναφερω τον «υποκειμενικο τροπο» εισαγωγης μεσω Πανελληνιων που βασισμενος στο Συστημα Εξαρχοπουλου πριμοδοτει να μπει καποιος στο Πανεπιστημιο, με παπαγαλικη φωτογραφικη μνημη, χωρις ιδιαιτερη Κριση, αλλα δεν θελω να μπω στον δικο σας τροπο σκεψης που ακυρωνει στην ουσια την Τεχνη οπως λετε, χωρις την οποια η Θεατρολογια απλα δεν θα ειχε λογο υπαρξης..........και δεν θα το κανω, διοτι σε καμια περιπτωση δεν ακυρωνω την αξια της Θεατρολογιας. Ομως, ειπαμε, δεν ειμαστε εμεις που σας κυνηγαμε, εσεις το κανετε και εσεις θα υποστειτε τις ηθικες συνεπειες αυτης της πραξης σας, και δεν θα αργησουν να ερθουν αυτες οι συνεπειες......Διοτι θα ερθει η ωρα που οι Ηθοποιοι θα σας κλεινουμε την πορτα για τα Θεατρα οπου παιζουμε και ουτε Διατριβες θα κανετε, ουτε Εργασιες ουτε Θεατροκρισιες.....αλλά αυτα για μετα.......

Παμε τωρα στην «καραμελα» περι Επιστημης που πιπιλατε συνεχεια. Δεν αρνουμαι οτι η Θεατρολογια ειναι Επιστημη. Ειναι μια Επιστημη του Λογου του Ανθρωπου για το Θεατρο. Εδω ομως θα σας εκπληξω! το Θεατρο, η Τεχνη του Θεατρου δεν ειναι απλα Τεχνη (sic), οπως τεχνηέντως καθε φορα υποστηριζετε, προβαλλοντες την υπερφιαλοσύνη σας, αλλα και Επιστημη. Ναι! η Υποκριτικη, την οποια ενας Ηθοποιος που εχει κανει χιλιομετρα πανω στην σκηνη την γνωριζει καλα, ειναι μια Επιστημη που ασχολειται με τους Χαρακτηρες των Ανθρωπων , Καταστασεις κλπ που ειναι Ανωτατης Γνωσιολογικης Αξιας. Οπως με τον ιδιο τροπο ο Μουσικος ειναι ενας Επιστημονας του Ηχου. Του Ηχου, που καποιος Αμουσος ή φαλτσος δεν δικαιουται να διδαξει σε παιδια του Δημοτικου επειδη απλα εχει Πτυχιο Ανωτατης και του περισσευαν μερικες ωρες για να συμπληρωσει να παρει πληρως τον μισθο του. Ομως δυστυχως συμβαινει .....Σας θυμιζει κατι; ........Διοτι οπως σας υπεδειξα στο Αποφθεγμα του Δασκαλου Ηρακλειτου στην αρχη, η Πολυμαθεια μονη της, δεν δηλωνει παντα Γνωση , Επιστημη, αλλα απλα πολυμαθεια. Και παρολο που ο Πυθαγορας ηταν Σοφος παρότι ο Ηρακλειτος τον εγκαλει, εσεις δεν ειστε.........εαν δε, η Πολυμαθεια συνοδευεται και χωρις Κριση, τοτε το πανηγυρι γινεται αλησμονητο.........Γνωση δεν ειναι μονο οτι εχουμε μαθει στα βιβλια και θυμομαστε. Εχετε γνωρισει Δασκαλο να μπαινει στην ταξη και να πεταριζει η καρδια σου, να παιζεις να εισαι ψευτικος και εκεινος να σε επαναφερει και να σου λεει το Θεατρο ειναι ΑΛΗΘΕΙΑ; ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΑ; Εχετε γνωρισει Δασκάλα να σου κανει την Τελετη αποχαιρετισμου των Χριστουγεννων, με αναμμενα κερια και να νιωθεις οπως οι Μυστες στην Ελευσινα την ωρα της Μυησης; 
Κι ομως εμεις το νιωσαμε απο την Δασκάλα μας Μαρια Χορς στην Σχολη του Εθνικου Θεατρου..........Γνωση ειναι και ιδέες άυλες, ψυχη συνέχουσα, εμπειρια εσωτερικη μη διδακτή απο κανεναν οπως ειπε καποτε ενας μεγαλος Δασκαλος, ο Σωκρατης.... Διαβασατε ποτέ Σωκρατη απο τον Πλατωνα; Καταλαβατε ποτέ τι μας μετεφερε ο Ανθρωπος που ηπιε αγόγγυστα το κωνειο; Μαλλον οχι........

Το οτι πολλοι Ηθοποιοι ειναι ψωνια,δεν θα δαφωνησω. Ειμαστε ενα επαγγελμα που πρεπει να φαινεσαι, να υπερτερεις εαν θελεις να υπαρχεις και αυτο ορισμενες φορες δημιουργει και τετοια φαινομενα....... ομως φιλοι, Θεατρολογοι, το ψωνιο δεν ειναι αποκλειστικο προνομιο μονο του Ηθοποιου. Υπαρχουν και κατι αλλα ψωνια, που ενω δεν σκαμπαζουν γρυ απο την Επιστημη της Υποκριτικης Τεχνης (το τονιζω Επιστημης, απο το Επισταμαι, γνωριζω πολυ καλα το Αντικειμενο μου), επειδη διδασκουν Ιστορια Θεατρου ή κανουν Θεατρικο Παιχνιδι νομιζουν οτι ειναι Ηθοποιοι......τι κριμα για την Τεχνη του Θεατρου...........

Ολες αυτες τις αστειοτητες για μια τοσο σοβαρη Τεχνη, οπως ειναι η Υποκριτικη, τις προκαλεσαν διαφορες κακες συγκυριες. Πρωτα απο ολα η Καταργηση της Αδειας Ασκησεως Επαγγελματος του Ηθοποιου που με φιλεργατικο Νομο εισηγαγε το 1933 ο Βενιζελος (μην ακουσω για το Ιδιωνυμο, δεν θα το ανθέξω) και διηρκεσε εως το 1981 που καταργηθηκε. Ο νομος αυτος θα επανελθει (ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ) και θα καταστησει τον Ηθοποιο στην θεση που του αξιζει , διοτι οποιος χωρις σπουδη πανω στην Υποκριση νομιζει οτι μπορει να ειναι Ηθοποιος ΠΛΑΝΑΤΑΙ ΠΛΑΝΗΝ ΟΙΚΤΡΑΝ.......ομως χρειαζομαστε και την Διαβαθμιση για πολλους λογους. Ακομα και εαν ερθει ποτε αυτην η περιποθητη Ανωτατοποιηση των Θεατρικων Σπουδων (μακαρι) ποιοι θα διδαξουν εκει Υποκριτικη; Αφου θα ειμαστε Αδιαβαθμητοι ; ωχ......μονο οι Θεατρολογοι...και Υποκριτικη; οι Θεατρολογοι.......ξερετε τι σημαινει αυτο; το εχετε σκεφτει; οχι βεβαια, εσεις το μονο που σκεφτεστε ειναι πως ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ να προσβαλλετε την ΚΥΑ ωστε στις προσληψεις του ΑΣΕΠ 2ΓΕ που ερχονται, να εισαστε οι μονοι που δικαιουστε να προσληφθειτε. 

Ομως ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΟ. Και αυτο σας καθιστα Ανηθικους «φιλοι» μου.........

Επισης λετε οτι οι Θεατρολογοι εχετε μονη διεξοδο το Σχολειο. Ψεμματα. Και στα Θεατρα χρειαζονται οι Θεατρολογοι. Μη μας αφηνετε μονο σε μας να τρωμε την φολα των μη πληρωμενων προβων (αφου εχουμε διεξοδο , οπως λετε), της κακοπληρωμενης εργασιας χωρις Συλλογικές Συμβασεις στο Ελευθερο Θεατρο απο το 2012, το να εχεις 20,30 χρονια στο Θεατρο και να μη σου αναγνωριζει κανεις 3ετίες ή 5ετίες.........ο Ηθοποιος, που εσεις θεωρειτ, υπερφίαλα, αμορφωτο κνωδαλο, δεν εχει δικαιωμα καποια στιγμη στα 40 του στα 50 του (αυτοι πηραμε την Διαβαθμιση, αφου μεχρι το 2003 αναγνωριστηκαμε) να γευτει μια πιο ηρεμη εργασιακη Συνθηκη με την ασφαλεια του Δημοσιου; ....αλλα οχι......την ΑΣΦΑΛΕΙΑ του Δημοσιου θα την εχουμε μονο εμεις οι Επιστημονες (ο μεγαλοιδεατισμος σας σκοτωνει κομπρα που θελει να χορεψει με αυλό) ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ. Ντροπη σας και μονο Ντροπη σας ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.......

Παρτε πισω, πριν εκθεσετε ολη την Θεατρολογια, στα ματια μας και στα ματια μιας ολοκληρης Κοινωνιας, την ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ σας εναντιον του Κλαδου των Ηθοποιων..........

Νικόλαος Τουρνάκης
Ηθοποιός. Απόφοιτος Εθνικού Θεάτρου

Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο