Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε την Βικτοριανή περίοδο; Φουσκωτά μαλλιά, φουσκωτές φούστες, άπειρη πούδρα, κορσέδες;
Ο καλλιτέχνης Franz von Bayros....
απαθανάτισε αυτή τη ζωή της απόλυτης παρακμής μέσα από τις περίτεχνες εικονογραφήσεις του και τις ευφάνταστες απεικονίσεις των ευγενών κυριών της αριστοκρατίας και όσων έκαναν πίσω από τις κλειστές πόρτες. Ωστόσο, τα μοντέλα του δεν είναι οι καταπιεσμένες βικτοριανές παρθένες που, ίσως λογικά, θα φανταζόταν κάποιος. Όχι, αυτές οι κυρίες είναι λάτρεις του ήπιου BDSM, του φετιχισμού και μιας κάποιας ελαφριάς κτηνοβασίας.
απαθανάτισε αυτή τη ζωή της απόλυτης παρακμής μέσα από τις περίτεχνες εικονογραφήσεις του και τις ευφάνταστες απεικονίσεις των ευγενών κυριών της αριστοκρατίας και όσων έκαναν πίσω από τις κλειστές πόρτες. Ωστόσο, τα μοντέλα του δεν είναι οι καταπιεσμένες βικτοριανές παρθένες που, ίσως λογικά, θα φανταζόταν κάποιος. Όχι, αυτές οι κυρίες είναι λάτρεις του ήπιου BDSM, του φετιχισμού και μιας κάποιας ελαφριάς κτηνοβασίας.
Ο Bayros γεννήθηκε στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας το 1866 και σπούδασε τέχνη στη Vienna Academy of Fine Arts -από την οποία αργότερα πέρασαν και οι Gustav Klimt και Egon Schiele. Έγινε γρήγορα γνωστός χάρη στις ιδιαίτερα παιχνιδιάρικες, ερωτικές εικονογραφήσεις του, καθιερώνοντας ένα στυλ που αποθεώθηκε αλλά και κατακρίθηκε λόγω των αμφιλεγόμενων εικόνων του. Ο καλλιτέχνης ζούσε μεταξύ Παρισιού, Ιταλίας και Βιέννης και μετακόμιζε συχνά από περιοχή σε περιοχή λόγω της κατακραυγής που ξεσήκωναν τα έργα του σε κάποια μέρη.
Κατά τη διάρκεια της ζωής του φιλοτέχνησε περισσότερες από 2.000 εικόνες, μερικές υπό το ψευδώνυμο Choisy Le Conin. Οι περισσότερες συνδύαζαν την γοτθική αισθητική του κινήματος της παρακμής με μια αύρα ερωτικού, ροκοκό ύφους. Η πιο διάσημη σειρά του είναι η «Tales from the Dressing Table», η οποία προσφέρει έναν οπτικό «μπουφέ» σεξουαλικών απολαύσεων, όπως θα δείτε παρακάτω. Είναι ασφαλές να υποθέσουμε πως ο Bayros ήταν ο πρώτος «φετιχιστής καλλιτέχνης».