11 Απρ 2015

Ποιος Έλληνας ηθοποιός δηλώνει πως έκανε φυλακή ως πολιτικός κρατούμενος

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο γνωστός καλλιτέχνης μιλάει για τη τέχνη, τις γυναίκες της ζωής του, για την φυλάκισή του ως πολιτικός κρατούμενος, αλλά και για το κείμενο του στο Facebook για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη...

Συγκεκριμένα αναφέρει στο epaggelmagynaika

Πως είναι να κλείνει κανείς τα 18 του χρόνια μέσα στη φυλακή ως πολιτικός κρατούμενος και πόσο έχουν αλλάξει οι πολιτικές σας πεποιθήσεις από τότε, που φυλακιστήκατε γι’ αυτό;


Ζ.Γ Καταρχήν οι πολιτικές μου πεποιθήσεις παραμένουν να τάσσονται με τον αδικημένο. Το ότι φυλακίστηκα δεν μου έκανε καθόλου καλό. Ταλαιπωρήθηκα πάρα πολύ. Είναι πάρα πολύ άσχημο να μπαίνει κανείς φυλακή. Στα δεκαεπτά με πιάσανε. Εγώ μπήκα 17 χρονών στο Πολυτεχνείο, το 1973, ήμουνα ο ποιο μικρός φοιτητής και μπήκα ακριβώς στο μεταίχμιο. Είμαι της γενιάς κατεξοχήν του Πολυτεχνείου, δεν αποποιούμαι αυτή τη γενιά και δεν ισχύει αυτό που λένε κάποιοι, ότι είναι γενιά προδομένη, παρά μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό που μπήκε στην εξουσία. Όλοι οι άλλοι παραμένουνε. Συνέβαλαν, αντιστάθηκαν, στην ψευτοευδαιμονία. Τουλάχιστον οι ιδεολογικά προοδευτικοί, αυτοί που είναι στη διαδικασία με το δίκιο. Που υπερασπίζονται τον αδικημένο. Πονάνε για τον άλλον. Που δεν είναι ατομιστές. Το κυρίαρχο σύνθημα το οποίο δεν ξεπεράστηκε, το έκανε αυτή η γενιά. Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Φυσικά ακόμα επιμένω γι’ αυτό. Και ψωμί δεν υπάρχει για όλους και ελευθερία δεν υπάρχει, ούτε παιδεία. Επίσης να σου πω το εξής. Επιμένω ακόμα και πιστεύω ακόμα. Αγαπώ πάρα πολύ τον Γιανναρά και τη σοφία του. Υπάρχουν ελάχιστοι δάσκαλοι είναι καλοί στην Ελλάδα. Ελάχιστοι. Ο Ζουράρις, όσο και αν σας φαίνεται μυστήριο, είναι επίσης εξαίρεση. Είναι προβοκάτορες όλοι. Όλοι αυτοί που συνηγόρησαν στην αφαίρεση της των αρχαίων ημών εννοιολογικής γλώσσας, μειοδότησαν. Αυτό είναι ιδεολογία. Το μονοτονικό σύστημα επίσης είναι προβοκάτσια. Δεν ξέρω τι θα κάνουν οι καινούργιοι -που τους συμπαθώ αλλά είναι σε ακινησία και αυτοί-. Μιλάμε όλοι παντός επιστητού. Η ιδεολογία μου φυσικά και άλλαξε. Πίστευα στον μαρξισμό, τώρα δεν πιστεύω καθόλου. Δεν πιστεύω πως ο μαρξισμός είναι ένα σύστημα πετυχημένο που απέτυχε. Δεν πιστεύω καθόλου σ’ αυτό. Δεν πιστεύω,όμως, στον καπιταλισμό. Πιστεύω στις νέες ιδέες, στο συμβιβασμό κάποιον πραγμάτων για να πάει η ζωή μπροστά και κάνω τ’ αδύνατα δυνατά, όσο και να σας φαίνεται μυστήριο που το λέω, για την ισορροπία των ανθρώπων, των αναξιοπαθούντων, των φτωχών κλπ. Αυτό είναι που κατέληξα πια στην πράξη. Μιλάω συνεχώς, γράφω στα site.

Η φυλακή ήταν πάρα πολύ σκληρή διότι συνέβησαν πάρα πολλά. Μας είχαν οι χουντικοί, που ακόμα υπάρχουν νοσταλγοί και μάλιστα ο ελληνικός λαός τίμησε με μεγάλο ποσοστό. Γι’ αυτό δεν ταυτίζομαι μ’ αυτή τη λογική, γιατί δεν έχω ανάγκη να χαϊδέψω κανέναν. Εδώ βγάλανε μεγάλο ποσοστό από το Δίστομο στη χρυσή αυγή -και έλεγα μάλλον καλά τους κάνανε οι Γερμανοί. Εγώ δεν είμαι από τους ανθρώπους να χαϊδεύω αυτιά. Είμαι εξοργισμένος μ’ αυτά τα πράγματα.

Στη φυλακή μας βάλανε λοιπόν οι χουντικοί, μαζί με τους ποινικούς κρατούμενους. Και μετά που πήγα να κάνω μπάνιο, αφού δεν με πειράξανε είναι από τύχη. Για πήγαινε 17 χρονών παιδί να ‘ρθει ο μπρατσαράς που δεν κάνει τίποτα άλλο να σε παρενοχλήσει σεξουαλικώς.

Και εσείς οι νέοι πάσχετε από ενεργητικότητα και δημιουργικότητα. Και περιμένετε, θεωρείται αυτονόητο ότι θα σας ανακαλύψουν. Δεν θα σας ανακαλύψει κανείς. Η αυτοπροβολή σας και η αξία η δικιά σας, δεν παίρνει τα ινία. Περιμένετε. Αφήνεται τους μεγαλύτερους σε ηλικία να κάνουν κουμάντο. Βέβαια αγαπώ όλες τις γενιές, αλλά δεν παίρνετε τα ινία. Τι περιμένετε ? Τα κορίτσια. Που είναι τα κορίτσια? Που είναι τα πάρτι, που είναι οι έρωτες, που είναι τα ταξίδια? Που είναι όλα αυτά? Τη γυναίκα η ελληνική συντηρητική λογική την εξευτέλισε. Αν πας στη Γερμανία, για παράδειγμα, θα δεις πώς συμπεριφέρεται η γυναίκα. Γιατί οι Γερμανοί δεν είναι μόνο οι κυβερνώντες, να δεις γιατί πληρώνει το φόρο ο Γερμανός. Θα χαλάσει το δόντι του και θα πάει σ’ ένα οδοντιατρείο που εμείς δεν ξέρουμε τι είναι αυτό και δεν θα πληρώσει μία. Πήγα στη Γερμανία που σπούδαζα και είχα βγάλει ένα κριθαράκι και πήγα στο νοσοκομείο και μου ‘ρθε να ρίξω μια κουτουλιά ν’ ανοίξει το κεφάλι μου να μείνω μόνιμα. Για πήγαινε σ’ ένα ελληνικό δημόσιο νοσοκομείο να κάνεις εμετό.

Στη σελίδα σας στο fb είδαμε ένα κείμενο για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη και για την τραγωδία του . Ποια πιστεύεται ότι είναι η πραγματική ευθύνη της κοινωνίας για όσα συνέβησαν 

Ζ.Γ Η κοινωνία… Αυτό που έλεγα, αυτή είναι η κοινωνία. Κοίταξε κάτι. Σίγουρα αυτό το παιδάκι,που είχε την συμπάθεια μου αμέσως όταν έμαθα ότι είναι εξαφανισμένο, σίγουρα είχε υποστεί και από την οικογένεια απόρριψη και έλλειψη αντίληψης για την διαφορετικότητα του. Σίγουρα έφαγε το ‘δούλεμα’ στο σχολείο κλπ κλπ, γιατί είτε πρόσωπο με πρόσωπο είτε από πίσω λέγονται πάρα πολλά πράγματα. Το bulling δεν είναι μόνο για τα αγοράκια, είναι και για τα κοριτσάκια. Η μαγκιά του άντρα ότι εγώ αυτήν την έχω … αλλά είτε το έχει κάνει είτε δεν το έχει κάνει, αυτός θα πει ότι το έχει κάνει. Έλα όμως που αυτό το κάνει ζημιά στο κορίτσι στη φαλλοκρατική κοινωνία σοβαρή. Κατάλαβες? Καταρχήν αν έχει συμβεί αυτό και είναι πραγματικός άντρας, δεν το λες. Σε μια κοινωνία που έχεις αντίληψη. Αν θες να κάνεις τον μάγκα λοιπόν αυτό είναι και για τ’ αγόρια και για τα κορίτσια. Ντρεπόμαστε να πούμε την αλήθεια. Προφανώς αυτό το παιδί ήταν διαφορετικό και δεν γινόταν αποδεκτό απ’ ότι καταλαβαίνω στην κοινωνία και την οικογένειας του καταρχήν. Ξέρεις μετά το γάμο πολλά τραγούδια λένε. Να δεις τι άκουσα εγώ. Τι απαντήσανε κάτι φαιδρά υποκείμενα.

Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο