Featured Posts

παρασκηνια

Δελτία τύπου, ανακοινώσεις, ενημέρωση για την δουλειά σου;
Στείλε μας εδώ : prothselida@gmail.com

Μας Αρεσουν

17 Οκτ 2016

Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της, του Μπέρτολτ Μπρεχτ - Στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών


Η παράσταση του κλασικού αντιπολεμικού έργου του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το 1939, ενώ ο συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη... Σουηδία, σηματοδοτεί μια διπλή επιστροφή στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς επιστρέφει μετά από 13 χρόνια για να σκηνοθετήσει σε νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα ένα από τα πιο επίκαιρα μπρεχτικά έργα.

Επιπλέον, η ηθοποιός Λυδία Φωτοπούλου, 8 χρόνια μετά την τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ, επιστρέφει στη κοιτίδα της για να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο. H πρεμιέρα της παράστασης «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» θα δοθεί στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016, στα πλαίσια των 51ων Δημητρίων 2016.

Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, είναι η αντι-ηρωίδα του Μπρεχτ. Μάνα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατέρες, είναι μια δαιμόνια εμπόρισσα που κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται να επιβιώσει η ίδια και τα παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο. Στη διάρκεια των δώδεκα χρόνων, κατά τα οποία διαδραματίζεται το έργο, η Μάνα Κουράγιο ακολουθεί σταθερά τον στρατό με το κάρο της και ζει παρασιτικά από τον πόλεμο. Με έντονο αίσθημα αυτοσυντήρησης και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, παμπόνηρη, σκληρή, αθυρόστομη, η Μάνα Κουράγιο παθαίνει όσα αντέχει και δεν αντέχει άνθρωπος. Δρώντας με γνώμονα το κέρδος, καταλήγει, στο τέλος, να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο έχει.

O Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σημειώνει: «Αντανακλώντας τη σημερινή κατάσταση, το έργο μπορεί να ερμηνευθεί όχι ως ο παραλογισμός του πολέμου, αλλά ως ο παραλογισμός της απληστίας. Η απληστία είναι μια από τις σημαντικότερες πληγές της κοινωνίας μας. Η “Μάνα Κουράγιο” έχει απήχηση στη νέα γενιά και για αυτό στην παράστασή μας ο κεντρικός χαρακτήρας θα πλαισιώνεται από νέους ηθοποιούς, οι οποίοι θα υποδυθούν όλους τους χαρακτήρες που την περιβάλλουν». Η «Μάνα Κουράγιο» έχει ανέβει άλλη μια φορά στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου το 1982 με τη Λίνα Λαμπράκη στον ομώνυμο ρόλο.


Μουσική: Πάουλ Ντεσσάου

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς

Σκηνογραφική επιμέλεια-Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν

Διεύθυνση ορχηστρικού συνόλου: Νίκος Καπετάνιος

Hχητικός σχεδιασμός-Μουσική διδασκαλία: Νίκος Γαλενιανός

Χορογραφίες: Αμάλια Μπένετ

Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλίας Παπαδόπουλος

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά

Οργάνωση παραγωγής: Ναταλία Λαμπροπούλου

Διανομή: Λυδία Φωτοπούλου (Mάνα Κουράγιο), Εμμανουέλα Μαγκώνη (Κάτριν, η μουγκή κόρη της), Ορέστης Χαλκιάς (Άιλιφ, ο μεγάλος γιος), Εμμανουήλ Κοντός (Έμενταλ, ο μικρός γιος), Ελευθερία Αγγελίτσα (Νέος στρατιώτης), Στελλίνα Βογιατζή (Υβέτ Ποτιέ / Μια φωνή / Νέος Αγρότης), Σοφία Καλεμκερίδου (Μάγειρας / Αγρότισσα), Γιώργος Κολοβός (Μάγειρας / Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Δημήτρης Μορφακίδης (Σιτιστής / Γέρος συνταγματάρχης / Παλιός στρατιώτης/ Ιεροκήρυκας / Αγρότης ), Αγγελική Νοέα (Στρατολόγος / Στρατιώτης / Υβέτ Ποτιέ), Χρήστος Παπαδημητρίου (Στρατηγός / Ιεροκήρυκας / Αγρότης/ Γραφιάς / Στρατιώτης), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Αλέξανδρος Σιάτρας (Γραφιάς / Στρατιώτης / Λοχίας), Μιχάλης Σιώνας (Αυτός με τον επίδεσμο/ Μάγειρας).


Μουσικοί επί σκηνής:

Άρτεμις Βαβάτσικα (μπαγιάν), Ιωάννα Γανίτη (τρομπέτα), Κωνσταντίνος Ιωαννίδης (φλάουτο), Ηρώ Μενέγου (πιάνο), Θεόφιλος Μπίκος (κιθάρα), Ανδρέας Παπακώστας-Σμύρης (φλάουτο), Βαλεντίνη Παπανικολάου (κρουστά), Πασχαλίνα Τσέρνου (πιάνο).


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, Tηλέφωνο: 2315 200 200

Ημερομηνίες: από 20/10/2016 έως 29/1/2017 

Τετάρτη & Πέμπτη: Γενική Είσοδος 5€

Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: Κανονικό: Πλατεία 13€ / Εξώστης 10€

Φοιτητές, Άνω 65: Πλατεία / Εξώστης 8€

Τετάρτη 18:00

Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00

Κυριακή 19:00

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο