Featured Posts

παρασκηνια

Δελτία τύπου, ανακοινώσεις, ενημέρωση για την δουλειά σου;
Στείλε μας εδώ : prothselida@gmail.com

Μας Αρεσουν

4 Μαΐ 2015

Αξέχαστες Ελληνίδες μαμάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Όλοι οι τύποι της Ελληνίδας μάνας όπως τις σκιαγράφησε ο ελληνικός κινηματογράφος ανά τις δεκαετίες και πρωτότυπες ιδέες για να χαρίσετε...
το πιο ξεχωριστό δώρο στη δική σας πρωταγωνίστρια – μαμά! Αφορμή η επερχόμενη Ημέρα της Μητέρας που γιορτάζουμε την Κυριακή 10 Μαΐου

Αθάνατη Ελληνίδα μάνα! Κλισέ έκφραση ή μήπως μια πραγματικότητα που διαπερνά κάθε μας δραστηριότητα από την παιδική μας ηλικία; Με αφορμή την ημέρα της μητέρας κάνουμε μια αναδρομή στις πιο διάσημες μανάδες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου. Από την Πάστα Φλώρα, στην πολίτισσα μαμά του Κιοπέουγλου (Κώστα Βουτσά) ή την Ελένη Ζαφειρίου έχουμε το χάρτη όλων των τύπων γυναικών της ελληνικής οικογένειας.

Κι αν αναγνωρίσετε σε κάποια από αυτές τη δική σας μητέρα, έχουμε την καλύτερη πρόταση για το πιο πρωτότυπο και μοναδικό δώρο, ώστε να τη συναντήσετε στην ημέρα της γιορτής της με το πιο ξεχωριστό κομμάτι από τη συλλογή της Pandora που θα την αντιπροσωπεύει μοναδικά.


Η «θεότρελη» μαμα» – Πάστα Φλώρα


Η Μαίρη Αρώνη υποδύθηκε χωρίς αμφιβολία την πιο τρελή μάνα του ελληνικού κινηματογράφου. Ύφος μπλαζέ, αφέλεια που σκοτώνει και μια μοναδική ικανότητα να κάνει τις πιο άσχετες παρατηρήσεις. «Στέλιο ήρθες;» ρωτά με τέτοια φυσικότητα που θέλεις να καλέσεις το 166 για απευθείας παράδοση στο Δαφνί. Πόσες φορές άραγε δεν ένιωσε κάποιος αυτή την απελπισία στις απίθανες παρατηρήσεις της μητέρας του;







Η «μαμά πυροσβέστης» – Κα. Παπασταύρου του Θεμιστοκλέους


Η Μαρίκα Κρεβατά ενσάρκωσε μοναδική επιτυχία τη μαμά της κακομαθημένης Αλίκης Βουγιουκλάκη στο «Ξύλο Βγήκε Από τον Παράδεισο» που όπως κάθε μητέρα που σέβεται τον τίτλο της στην Ελλάδα, μπουκάρει σε σχολεία, φροντιστήρια και κάθε λογής δραστηριότητα του παιδιού της και ζητά το λόγο από οποιονδήποτε τολμήσει να πειράξει το σπλάχνο της. Τι κι αν ξέρει πως κατά πάσα πιθανότητα είναι το… σπλάχνο της που έχει άδικο. Το αίμα νερό δεν γίνεται. Και μετά αναρωτιώμαστε πως μα κακομαθαίνουν.

Δείτε στο 20′.15» και στο 52′.09»






Η κλασική Ελληνίδα μάνα




Η Ελένη Ζαφειρίου διετέλεσε την πιο κλασική φιγούρα μητέρας στον ελληνικό κινηματογράφο. Το πρόσωπό της έγινε ταυτόσημο με το ρόλο αυτό. Η μητέρα των σεμνότυφων κορών του Ορέστη Μακρή στη «θεία από το Σικάγο», αλλά και την κλασική μάνα του Αλέκου Αλεξανδράκη που κόβει τους ανθρώπους με την πρώτη ματιά στο «Δεσποινίς Διευθυντής». Αλλά και στον Κατήφορο και σε τόσες άλλες ταινίες. Η Ελένη Ζαφειρίου είναι χωρίς καμιά αμφιβολία το πρόσωπο της Ελληνίδας μάνας στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.


Δείτε στο 23′.40»




Η χαρτοπαίχτρα μάνα


Υπάρχουν όμως και εκείνες οι μανάδες που όσο κι αν αγαπούν τα παιδιά τους, έχουν σαν όλους τους ανθρώπους τα πάθη τους. Φυσικά, κανένα πάθος και καμιά αδυναμία δεν μπορεί να νικήσει την αγάπη τους για τα παιδιά τους στο τέλος. Μια τέτοια μητέρα ήταν και η απολαυστική Ρένα Βλαχοπούλου, στην ταινία «Η χαρτοπαίχτρα» με την ανυπέρβλητη ατάκα του Βουτσά «Τι γονείς βγάζουμε» να μένει στην ιστορία.





Μάνα και πατέρας μαζί


Μπορεί η Γεωργία Βασιλειάδου να έχει κάνει θραύση ως ανύπαντρη «πολύφερνη» νύφη ή το πολύ ως θεία από το Σικάγο, έχει όμως διατελέσει και μάνα και μάλιστα από εκείνες που μεγάλωσαν τα παιδιά τους σαν πατέρας και μάνα μαζί. Η απολαυστική Μαμή, στο «Η κυρά μας η μαμή», ήταν πριν από επιστήμων που ξεμάτιαζε τους συγχωριανούς της, μητέρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και έμελλε να συμπεθερέψει με τον Ορέστη Μακρή.






Η μάνα βάρος στο παιδί της


Είναι όμως κι εκείνες οι μανάδες που βλέπουν στο μοναχογιό τους τον άνθρωπο για όλες τις δουλειές. Να παντρέψει τις αδερφές του, να φροντίσει την ίδια και να ορίσει εκείνη τη γυναίκα που θα πάρει ο γιος της. Κλασική περίπτωση μητέρας που ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία η Σμάρω Στεφανίδου, ως μάνα του Κώστα Βουτσά στο «20 γυναίκες κι εγώ».




Η μάνα του «μαμάκια»


Μια κατηγορία από μόνη της, η Μαίρη Μεταξά και ο γιόκας της ο Κώστας Βουτσάς που ταίριαξαν απόλυτα σε όσες ταινίες πρωταγωνίστησαν ως μάνα και γιος. Η γκρινιάρα πεθερά «Στο Ανθρωπάκι» που θα πέθαινε από την καρδιά της προκειμένου να μην πάρει ο κανακάρης της τη Μάρθα Καραγιάννη.


Όποια και αν είναι τα προτερήματα ή τα μειονεκτήματα της μάνας καθενός από εμάς, ένα είναι το σίγουρο. Πως αυτές είναι ο πρώτος άνθρωπος που αντικρύζει κανείς όταν έρχεται στον κόσμο και ο μόνος (με ελάχιστες εξαιρέσεις) που θα αντάλλαζε χωρίς δεύτερη σκέψη ακόμη και τη ζωή του για να σωθεί η ζωή του παιδιού του.

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο