Featured Posts

Μας Αρεσουν

παρασκηνια

Δελτία τύπου, ανακοινώσεις, ενημέρωση για την δουλειά σου;
Στείλε μας εδώ: info@paraskinia.com η prothselida@gmail.com (όχι και στα δύο)

Γράψτε το Email σας και ενημερωθείτε πρώτοι!

25 Οκτ 2017

«Ηξερα ότι είναι μ@λάκας και γυναικάς»: Ο Ματ Ντέιμον για τον Χάρβεϊ Γουάινστιν (βίντεο)


Σε κοινή τους συνέντευξη οι Ματ Ντέιμον και Τζορτζ Κλούνεϊ ομολογούν ότι όλο το Χόλιγουντ ήξερε...
τον Χάρβεϊ Γουάινστιν ως bully. «Το περηφανευόταν κι ο ίδιος...»





Οι μάσκες έχουν πέσει πια στο Χόλιγουντ - έναν λαμπερό μικρόκοσμο όπου τα φαινόμενα μεγεθύνονται: η σεξουαλική παρενόχληση/κακοποίηση/εκβιασμός υπάρχουν για δεκαετίες κι έξω, ανάμεσά μας, όμως στη βιομηχανία των ονείρων ο ισχυρός άντρας που στέκεται ανάμεσα σε σένα και το (οσκαρικό) μέλλον σου είναι το κλισέ που αποδείχτηκε αληθινό. Προκαλεί σοκ, μούδιασμα, έκπληξη, περιέργεια, σάστισμα το γεγονός ότι σε λιγότερο από 20 μέρες έχει πέσει ένα ακλόνητο τείχος. Ενα φράγμα που εδώ και 100 χρόνια (πολύ ενδιαφέρον κι ένα βίντεο με την Τζόαν Κόλινς που μιλά για τις προειδοποιήσεις της Μέριλιν Μονρό) δεν επέτρεπε να βγει τεκμηριωμένη η αλήθεια από τις κλειστές πόρτες των στούντιο και από τα ακόμα ερμητικότερα κλειστά και τρομοκρατημένα στόματα των ενδιαφερομένων. Το «δε θα ξαναδουλέψεις σε αυτή την πόλη» δεν ήταν κενή απειλή. Ηταν αποδεδειγμένη πρακτική. Κι όσο, έτσι κι αλλιώς, δεν υπήρχε καμία δικαιοσύνη, τα θύματα δεν έπαιζαν με την τύχη τους. Κατάπιναν τον εξευτελισμό, την οργή, την κακοποίησή τους με μία γερή γουλιά «έτσι λειτουργεί το σύστημα» παραίτησης.


Είναι νωρίς να εξετάσουμε γιατί ένας μέχρι τώρα πανίσχυρος άντρας σαν τον Χάρβεϊ Γουάινστιν αποκάλεσε την άκρη του νήματος. Γιατί τώρα και μαζί του άνοιξε αρχικά μια χαραμάδα και στη συνέχεια διάπλατα το κουτί της Πανδώρας. Ηταν ώριμη ιστορική στιγμή - οι γυναίκες έχουν κάνει δουλειά τα τελευταία χρόνια στο Χόλιγουντ και συνασπίστηκαν σωστά ώστε να υπάρχει σύσσωμη και νομική βάση; Κάποιος περίμενε στη γωνία τον πιο αντιπαθή παραγωγό να μείνει αφύλακτος; Σκόνταψε το θεριό και έπεσαν όλοι να τον κατασπαράξουν; Λειτούργησε η λογική του όχλου - όλοι αισθανόμαστε μόνοι κι αδύναμοι μέχρι να κάνει κάποιος την αρχή και τότε βρίσκουμε το κουράγιο να φωνάξουμε για το δίκιο μας;


Aυτό που δικαίως ακούγεται ως κριτική στο Χολιγουντιανό μικρόκοσμο είναι γιατί οι μάρτυρες του φαινομένου (προσοχή, όχι τα θύματα), οι υπόλοιποι συνεργάτες του Γουάινστιν, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, βοηθοί παραγωγής, υπάλληλοι της Miramax/Weinstein Co. δεν μίλησαν ποτέ. Επί 30 χρόνια, κανείς δεν είδε τίποτα; Δεν υποψιάστηκε; Δεν όρθωσε ανάστημα; «Δεν ξέραμε όλοι» υποστήριξε από την πρώτη μέρα η Μέριλ Στριπ.

Σε συνέντευξή τους στο ABC για την νέα τους ταινία, «Suburbicon», ο σκηνοθέτης Τζορτζ Κλούνεϊ κι ο πρωταγωνιστής τους Ματ Ντέιμον, απάντησαν στην ερώτηση.

«Ηξερα ότι είναι μ@λάκας» λέει ο Ντέιμον. «Ηξερα ότι είναι γυναικάς. Δε θα ήθελα να ήμουν παντρεμένος με ένα τέτοιο τύπο. Αλλά ποτέ δε φανταζόμουν ότι εκβίαζε σεξουαλικά γυναίκες. Ηξερα την περίπτωση της Γκουίνεθ, γιατί την είχε πει στον Μπεν (Αφλεκ), αλλά μετά δουλέψαμε όλοι μαζί στον "Ταλαντούχο Κύριο Ρίπλεϊ" κι ο Χάρβεϊ δημοσίως της φερόταν με απίστευτο σεβασμό. Πίστεψα ότι είχε συμβεί κάτι που η Γκουίνεθ το είχε βάλει στη θέση του, το είχε ρυθμίσει....»


«Ο Χάρβεϊ φλυαρούσε συχνά για τις κατακτήσεις του» συμπληρώνει ο Κλούνεϊ. «Δεν τον πίστευα, γιατί πολλές από αυτές τις γυναίκες τις ξέρω και δεν πίστεψα ποτέ ότι θα τις έριχνε κάποιος σαν τον Χάρβεϊ. Αλλά αυτή τη φύση του εγκληματία κυνηγού δεν μπορούσα να τη φανταστώ. Και είναι απαράδεκτη...»

Υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι στους New York Times όπου γυναίκες υπάλληλοι της Weinstein Co. λένε παρόμοια πράγματα. Πώς ο Γουάινστιν ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός. Μίλαγε για τις σεξουαλικές κατακτήσεις του με ηθοποιούς ανοιχτά, τον θεωρούσες άπιστο σύζυγο, κι όλο αυτό κάλυπτε την μη-συναινετική, σκοτεινή, πίσω-από-κλειστές-πόρτες συμπεριφορά του.

Aκόμα κι αν δεν πιστέψουμε σ' έναν βαθύτερο κυνισμό του «όλα είναι σάπια στο βασίλειο της Δανιμαρκίας», το «ο άνθρωπος ήταν μαλάκας κι αυτό ήταν σχεδόν το παρατσούκλι του» και «εμείς κάναμε απλώς τη δουλειά μας χωρίς να ξέρουμε περισσότερα» αποκαλύπτει τη βαθύτερα νοσηρή κοινωνική υπόσταση των πραγμάτων. Ενα συμβιβασμένο ηθικό υπόστρωμα που ενώνει το Χόλιγουντ με τον έξω κόσμο. Πώς «εμείς κοιτάμε τη δουλειά μας». Πώς τέτοιες ιστορίες που ψιθυρίζονται μπαίνουν στον «έτσι είναι αυτά» σιγαστήρα. Στις «μεμονωμένες» περιπτώσεις. Που ο Κουέντιν ήξερε για τη Σορβίνο, που ο Μπραντ κι ο Μπεν κι ο Ματ ήξεραν για την Γκουίνεθ, αλλά κανείς δεν κοιτούσε τη μεγαλύτερη εικόνα.

Και είμαστε στην κορυφή του παγόβουνου...

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο